Els apartats que analitzaré seran el següents:
1. Desenvolupament del
meu PLE.
2. Seminaris
realitzats.
3. Utilitat cap l’Educació
Primària.
4. Estratègies
metodològiques de l’assignatura.
5. Carpetes
d’aprenentatge i participació
6. Qüestionari final
7. Reflexió final.
Organització del PLE
|
Sempre he tengut moltes fonts útils d’informació però gràcies a les eines i recursos que hem conegut, ja puc organitzar i gestionar millor la meva manera de fer feina.
L’eina que he fet servir durant tot el curs ha estat Symbaloo. Abans no coneixia aquesta eina, però ara m’és de molta utilitat.
Al començament de curs no tenia massa blocs plens, però a l’arribar al termini de l’assignatura he vist com ha anat creixent i millorant.
Aquí podeu veure l’evolució del meu Webmix acadèmic:
Webmix acadèmic antic |
Webmix acadèmic actual |
Com podeu veure, els elements que conté el meu PLE es poden classificar segons:
En la meva opinió, he creat una bona xarxa personal d’aprenentatge.
Al Twitter i Facebook, seguesc a les persones dedicades al món de la docència i de les TIC com per exemple: Jordi Adell, Maria Mercè, Educación 2.0, Escuela TIC 2.0, Educación TIC, Educación INTEF i Manuel Area entre d’altres.
Pel
que fa la creació de continguts, he tengut la possibilitat de conèixer el
ventall de riqueses que té cada recurs.
Aquí podeu tornar a escoltat el podcast:
3. Utilitat dels recursos a Educació Primària
Dins el Currículum de les Illes Balears, tenim les diferents competències que el nin ha d’haver adquirit en acabar l’etapa d’educació primària. Una d’aquestes és el Tractament de la informació i competència digital. Amb això, veiem que les TIC són molt important pel procés d’aprenentatge del nin.
Tots els continguts vists a l’assignatura són de total importància, i molt a tenir en compte a l’hora d’estar en contacte amb el nins d’Educació Primària.
Durant tot el curs, he anat visitant les carpetes d’aprenentatge dels meus companys i posant algun comentari. Aquest comentari incloïa unes suggerències de millora cap al blog.
Esper que els hi hagi ajudat molt a l’igual que jo he après d’ells.
6. Qüestionari TIC final
Al principi de l’assignatura vaig emplenar un qüestionari per valorar el nivell d’ús de les eines tecnològiques.
La Tecnologia de la Informació eleva la qualitat del procés educatiu en permetre la superació de les barreres d'espai i temps, una major comunicació i interacció entre els seus actors, la construcció distribuïda de creixents fonts d'informació, la participació activa en el procés de construcció col·lectiva de coneixement i la potenciació dels individus gràcies al desenvolupament de les habilitats que això implica.
En conclusió, ha estat una assignatura molt positiva i molt a tenir en compte en la nostra pràctica docent. Hem après noves metodologies que ens ajudaran, en un futur, a saber destriar quina és la millor per cada curs i cada grup d’alumnes.
La veritat, estic molt satisfeta amb la feina realitzada i em veig preparada per afrontar el futur amb gran il·lusió i motivació per fer les coses bé i amb ganes d’aprendre cada dia més.
- Diccionaris i traductors: per poder garantir un contingut formal de qualitat. (Softcatalà, GoogleTranslate, Diccionari de la RAE...).
- Xarxes socials: per conèixer l'actualitat i comunicar-nos. (Twitter, Facebook, Twubs, Edmodo...).
- Cercadors: per tenir tot tipus informació a l'abast. (Google).
- Pàgines de la UIB: indispensables per estar en contacte amb la comunitat universitària. (pàgina principal i el moodle).
- Transmissió i emmagatzement de tasques: (Hotmail, Gmail, Wetransfer, Dropbox...).
- Creació de continguts: Educaplay, Cuadernia, Adora, Jclic.
- Àudios: Audacity, Soundation Studio, Podomatic.
- Editor d'imatges i de collages: Picmonkey, Imageshack, etc.
- Gestió de referències bibliogràfiques: Mendeley i Refwork.
El que més m’ha agradat i que m’ha estat més útil és la connexió que he pogut fer de tots els meus aprenentatges. Les informacions i recursos que tenc són de diversos àmbits i, amb l’eina Symbaloo l’he poguda classificar i ordenar, cosa que m’ajudarà molt al dia a dia. Amb aquest recurs he pogut anar modificant i classificant millor el meu aprenentatge tant formal com informal.
Crec que Symbaloo, a l'igual que moltes altres que hem après, pot ser molt útil per la teva tasca com a professional de l’educació.
Un bon mestre ha de ser un bon organitzador i gestionador de la informació. Ha de tenir els recursos ben classificats segons la seva funció.
És imprescindible que un bon docent tengui un bon PLE, per així ser capaç de ser un bon guia en el curs de l’aprenentatge dels nins.
Crec que Symbaloo, a l'igual que moltes altres que hem après, pot ser molt útil per la teva tasca com a professional de l’educació.
Un bon mestre ha de ser un bon organitzador i gestionador de la informació. Ha de tenir els recursos ben classificats segons la seva funció.
És imprescindible que un bon docent tengui un bon PLE, per així ser capaç de ser un bon guia en el curs de l’aprenentatge dels nins.
Xarxa personal d’aprenentatge de l’assignatura
Els meus feeds |
Al Twitter i Facebook, seguesc a les persones dedicades al món de la docència i de les TIC com per exemple: Jordi Adell, Maria Mercè, Educación 2.0, Escuela TIC 2.0, Educación TIC, Educación INTEF i Manuel Area entre d’altres.
A més, a la meva carpeta d’aprenentatge he creat una llista dels blogs que he trobat més interessants de docents relacionats amb les TIC.
També, al meu Symbaloo, a la webmix de notícies i feeds, tenc les pàgines web i els blogs que me semblen més interessants dins l’àmbit de les TIC.
Tot això, me servirà per formar-me per millorar com a professional i a ser un bon docent.
Crec que, per ser un bon mestre t’has d’anar reinventant dia a dia; tenir ganes d’aprendre, conèixer coses noves i valorar quines són més positives i millorar.
Segurament, la meva xarxa personal d’aprenentatge anirà creixent i alhora destriant segons els meus interessos i inquietuds.
També, al meu Symbaloo, a la webmix de notícies i feeds, tenc les pàgines web i els blogs que me semblen més interessants dins l’àmbit de les TIC.
Tot això, me servirà per formar-me per millorar com a professional i a ser un bon docent.
Crec que, per ser un bon mestre t’has d’anar reinventant dia a dia; tenir ganes d’aprendre, conèixer coses noves i valorar quines són més positives i millorar.
Segurament, la meva xarxa personal d’aprenentatge anirà creixent i alhora destriant segons els meus interessos i inquietuds.
2.
Seminaris realitzats
Projecte Kuentalibros |
Per
exemple, mai m’hagués pensat que amb l’eina Power Point pogués realizar una presentació
multimèdia interactiva tan completa.
Els seminaris que he realitzat han girat al voltant del Projecte Kuentalibros.
Kuentalibros és un espai dirigit a recomanar lectures a través de la xarxa (narrativa, poesia, teatre, còmics, revistes, notícies d'actualitat, receptaris de cuina...).
La meva companya i jo, vàrem crear un conte i, a partir, d'aquest, hem fet una sèrie d'exercicis i activitats.
La meva companya i jo, vàrem crear un conte i, a partir, d'aquest, hem fet una sèrie d'exercicis i activitats.
Ara
us explicaré, què m’ha aportat cada taller que hem fet:
·
Creació d’activitats
interactives:
Vaig quedar anonadada. No sabia
que es podia fer tants de materials a través de la xarxa.
Al seminari, vàrem conèixer eines
molt completes com Cuadernia, Adora, Jclic o Educaplay.
Puc dir que són totalment útils
ja que he fet emprar algunes d’aquestes eines per unitats didàctiques d’altres
assignatures d’aquest any.
URL: http://auten-tic.blogspot.com.es/2013/11/taller-ii-part-2-activitats-interactives.html
URL: http://auten-tic.blogspot.com.es/2013/11/taller-ii-part-2-activitats-interactives.html
·
Àudio. Podcast:
Aquesta pràctica va ser molt
positiva perquè mai havia fet un podcast d’àudio i me va semblar molt
interessant.
Vàrem aprendre a enregistrar
sons amb l’aplicació Audacity o Soundation Studio.
Cercant per la xarxa, he vist
que a moltes escoles utilitzen aquest recurs i que els nins es senten molt
motivats i integrats a la tasca.
Aquí podeu tornar a escoltat el podcast:
·
Materials multimèdia
interactiu:
Va ser la feina més difícil i
feixuga, però el resultat va ser espectacular, com he dit a la introducció de
l’apartat, no coneixia totes les possiblitats que tenia aquesta eina i, la veritat,
es que es poden fer projectes molt interessants.
A l’hora de publicar-lo de
manera que no perdés la seva interactivitat vaig provar Authorscreen però no es
veu talment com és.
URL: http://auten-tic.blogspot.com.es/2013/12/taller-iv-presentacions-multimedia.html
URL: http://auten-tic.blogspot.com.es/2013/12/taller-iv-presentacions-multimedia.html
·
Vídeo:
Per jo, va ser la pràctica més
divertida ja que m’encanta fer vídeos i mai n’havia fet un d’aquest tipus. Me
va encantar i crec que podrá ser molt útil per a dur a terme a l’Educació
Primària.
El programa que vaig emprar fou
iMovie, una eina que ja coneixia i que utilitz amb freqüència.
·
Edmodo:
No coneixia aquesta xarxa social però
m’ha semblat molt pràctica i fácil d’utilitzar. A l’hora de fer feina amb els
nins és de total importancia saber si una xarxa social es adequada per la seva
edat i per la feina que es dura a terme. Per tant, conèixer Edmodo ha estat
molt interassant.
URL: http://auten-tic.blogspot.com.es/2014/01/taller-de-xarxes-socials-edmodo.html
URL: http://auten-tic.blogspot.com.es/2014/01/taller-de-xarxes-socials-edmodo.html
· Bons pràctiques educatives:
En el meu cas, vaig parlar sobre “Bones pràctiques amb tablets”. Em va agradar molt aprofundir en aquest tema i poder-lo explicar a la resta dels meus companys. Gràcies a totes les aportacions, ara conec un ampli ventall bones pràctiques amb eines TIC (Revista escolar, Webquest, PDI, etc.) per poder-les dur a terme a un futur pròxim.
URL: http://auten-tic.blogspot.com.es/2013/12/bones-practiques-educatives-amb-tablets.html
URL: http://auten-tic.blogspot.com.es/2013/12/bones-practiques-educatives-amb-tablets.html
3. Utilitat dels recursos a Educació Primària
Dins el Currículum de les Illes Balears, tenim les diferents competències que el nin ha d’haver adquirit en acabar l’etapa d’educació primària. Una d’aquestes és el Tractament de la informació i competència digital. Amb això, veiem que les TIC són molt important pel procés d’aprenentatge del nin.
Un mestre ha d’estar ben preparat en aquest àmbit per ser un docent competent i professional.
Alumnes d'EP |
Sabem que dins les aules, trobem nins molt diferents pel que fa la motivació, el grau d’implicació i el nivell.
Per tant, les TIC, ens obrim un gran ventall de possibilitats a l’hora de preparar Activitats que es puguin adequar a la majoria de nins.
4.
Estratègies metodològiques
L’assignatura s’ha
estructurat de la següent forma:
- Classes
teòriques: els mapes
conceptuals ajudaven molt a l’hora d’estructurar i organitzar la informació.
També, preparàvem la informació necessària per després durar-la a la practica
els seminaris.
- Classes
practiques: les tres hores
de classe han estat molt profitoses. M’ha agradat molt el fet de començar el
seminari amb un resum i un parell de
mostres de la feina realitzada al seminari passat, és una manera de concloure
les Activitats anteriors i passar a noves.
He trobat molt convenient, el marge de posar
2 setmanes entre entregues de treballs, ja que, la majoria d’aquestes duien
feina i així ens hem pogut organitzar.
Una cosa molt positiva a remarcar ha estat la
co-avaluació que hem fet de les pràctiques de podcast d’àudio i vídeo. Així,
hem pogut analitzar la tasca realitzada pel company i, a més, a veure els
aspectes positius i a millorar d’aquest.
A part de tot el que hem après de cada
seminari, valor molt positivament citar les referències bibliogràfiques que
utilitzem.
Ara, qualsevol recerca que faig sempre revís
si té referències bibliogràgiques. M’he adonat de la importància que té l’argumentació
i que sempre s’ha de validar amb arguments i informació fidedigna.
5. Carpetes d’aprenentatge
Durant el curs, he fet un seguiment de les carpetes d’aprenentatge dels meus companys. Al Symbaloo, tenc un webmix dedicat a les seves carpetes.
Carpetes d'aprenentatge dels meus companys |
Durant tot el curs, he anat visitant les carpetes d’aprenentatge dels meus companys i posant algun comentari. Aquest comentari incloïa unes suggerències de millora cap al blog.
Esper que els hi hagi ajudat molt a l’igual que jo he après d’ells.
6. Qüestionari TIC final
Al principi de l’assignatura vaig emplenar un qüestionari per valorar el nivell d’ús de les eines tecnològiques.
Ara, al final del curs, he tornat a emplenar un nou qüestionari per valorar la utilització de les eines tecnològiques i els processos de gestió de la informació, la creació de xarxes personals d’aprenentatge i la generació de continguts.
A aquest qüestionari es van tractar de les possibilitats d’integració de les xarxes d’aprenentatge (formal, informal i no formal).
Fer un qüestionari al principi i al final de curs, m’ha ensenyat si amb l’assignatura Mitjans i Recursos Tecnològics per al procés d'E-A he canviat la meva manera d’organitzar i gestionar la informació.
7. Reflexió final
El docent al dia |
En conclusió, ha estat una assignatura molt positiva i molt a tenir en compte en la nostra pràctica docent. Hem après noves metodologies que ens ajudaran, en un futur, a saber destriar quina és la millor per cada curs i cada grup d’alumnes.
La veritat, estic molt satisfeta amb la feina realitzada i em veig preparada per afrontar el futur amb gran il·lusió i motivació per fer les coses bé i amb ganes d’aprendre cada dia més.
Fins aviat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada